Oldalak

2013. október 23., szerda

Könyvajánló #1

Stephen Chbosky: The Perks of Being a Wallflower

(Egy különc srác feljegyzései)


Történet: Az „Egy különc srác feljegyzései” című könyv elbeszélője egy tizenöt éves középiskolás srác, Charlie. Furcsának és magányosnak érzi magát, mintha a pálya széléről, kívülállóként figyelné a körülötte zajló eseményeket. Egy nap elhatározza, hogy leveleket ír egy ismeretlennek, aki akár a barátja is lehetne. Ezekből a levelekből aztán szép lassan – olykor mulatságosan, olykor meghatóan – egy cseppet sem átlagos tinédzsert ismerhetünk meg. Charlie kétségbeesett erőfeszítéssel próbálja élni a saját életét, miközben menekül is előle, és ez a kettősség különleges, járatlan utak bejárására kényszeríti: családi drámák sora, új barátok, az első randevú, szexualitás, drogok…Kövesd nyomon egy elsős srác feljegyzéseit!
Vásárold meg: ITT
Film készült-e: Naná, hogy készült! Ritkaság ilyen véleményt hangoztatni, de ez a film a követi a könyvet! Végig, és nincs közöttük túl nagy eltérés!
nézd meg: ITT
Idézetek a könyvből: "Az előadás végén mindnyájan meghajoltunk, és nagy tapsot kaptunk. Patrick kilökött a felsorakozott színészek elé, hogy én külön is meghajoljak. Azt hiszem, így mutatják be a közönségnek az új színészeket. Csak arra tudtam gondolni, hogy milyen jó érzés tapsot kapni, és boldog voltam, hogy a családomból senki sem látott, amint tollboában játszom Rockyt. Főleg apa." (126.oldal)
"…amíg a nosztalgia távol tartotta a holnapot, senki sem érzett szomorúságot." (219.oldal)
"Nem tudom, meddig bírom még barátok nélkül. Régen sokkal egyszerűbben ment, de ez még azelőtt volt, hogy ismertem volna a barátság érzését. Néha sokkal könnyebb, ha nem ismerünk meg bizonyos dolgokat. És elég az is, ha sült krumplit eszünk az anyukánkkal." (160. oldal)
"Szeretném, ha tudnád,hogy boldog és szomorú is vagyok egyszerre,és még mindig azon töröm a fejem,hogy is van ez." (10. oldal)
"Ez olyan, mint amikor lefényképezi Samet, és a fotó gyönyörű szépen sikerül. Craig azt fogja gondolni, hogy azért, mert ő fényképezte. Ha én készítettem volna a képet, akkor biztos lennék benne, hogy csakis Sam miatt lett gyönyörű a kép." (59. oldal)

-Bea


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése